Site icon GIGASERVER.CZ / Znalostní báze

Základní pojmy a popis hlavní nabídky v novém fakturačním systému


Základní pojmy

Uživatel – má vlastní přístupové údaje do administrace a správy služeb, kterou naleznete na stránce admin.gigaserver.cz. Uživatelem je vždy konkrétní emailová adresa, která má vytvořeny přístupy do administrace služeb. Nicméně to neznamená, že k danému uživateli nemůžeme přiřadit více oddělených účtů s oddělenými službami.

Účet – každý účet obsahuje seznam služeb a kontaktů, které mu jsou přiřazeny. Účet má ve správě vždy jeden nebo více uživatelů, zároveň každý uživatel může mít pod svou správou více účtů. Každý uživatel může mít vzhledem k různým účtům různá oprávnění (viz článek věnující se nabídce uživatelů a jejich oprávnění). Účet si následně v hlavním panelu přepínáte po kliknutí na šipku dolů u momentálního čísla účtu. V našem případě je to u čísla 9.

Kontakt – kontakt je vytvořen v rámci jednoho účtu, obsahuje kontaktní informace a je přidělován službám. Kontaktu nemůžeme přidělit účet (účet vlastní uživatelé). Rozlišujeme tři typy kontaktů.

Hlavní nabídka

Pojďme si stručně shrnout, co pod každou nabídkou naleznete.

Ještě nad hlavní nabídkou si můžeme zvolit účet, se kterým chceme pracovat, viz obrázek výše.

Služby – u každé služby nalezneme její základní údaje, jako typ účtu, předplacená doba, stav služby, periodu placení. Přes tlačítko “rozbalit” je možné zobrazit ještě podrobnější informace (např. přiřazené kontakty), případně nad službou provádět jednoduché operace (upravit kontakt, tarif, perioda, vystavení fakturace atd.). Pokud byste si přáli uskutečnit hromadné editace, tak k tomu slouží tento článek.

Po kliknutí na tuto sekci se Vám zobrazí další podsekce:

Kontakty – zde je možné nalézt seznam kontaktů, které je možné v rámci účtu využívat, případně přidat nový kontakt či stávající editovat. U každého kontaktu je rovněž možné nalézt stav kreditu, pokud tuto variantu platby využíváte. Více se dočtete zde.

Fakturace a platby – tato nabídka umožňuje správu a zobrazení vystavených fakturací a plateb, a to včetně jejich editace, zrušení, vygenerování ve formě PDF, přeposlání na fakturační e-mail či provedení platby přes přímé platby (z kreditu, kartou, PayPalem či přes QR kód). Více naleznete zde.

Uživatelé – zde je možné zobrazit seznam Vámi využívaných uživatelů k danému účtu. Také zde můžeme zahájit přiřazení nového uživatele k účtu či editovat práva jednotlivých uživatelů. Opět se více dozvíme v odděleném článku, naleznete jej zde.

Domény k převodu – pokud jste v rámci účtu objednali transfer domény pod naši správu od jiného registrátora, tak zde je možnost pokračovat v dokončení transferu.

Kontaktní formulář – pokud byste měli jakýkoliv požadavek, kde je nutná autorizace, stačí kliknout na tuto sekci a budete nám moci napsat autorizovanou zprávu.

Administrace – přes tento odkaz se dostaneme do administrace hostingových služeb. Více se administraci věnujeme v rubrice Administrace.

Nástroje domén – Zde nalezneme správu NSSETU pro Vaše domény.

Vygenerovat PIN – Tato funkce slouží k tomu, pokud nám píšete třeba na chatu a je třeba se nějak autorizovat. Nicméně pin má platnost pouze 3 hodiny a po jeho ukončení platnosti, je nutné vygenerovat nový.

 

Exit mobile version