Základní pojmy

Uživatel – má vlastní přístupové údaje do administrace a správy služeb, kterou naleznete na stránce admin.gigaserver.cz. Uživatelem je vždy konkrétní emailová adresa, která má vytvořeny přístupy do administrace služeb. Nicméně to neznamená, že k danému uživateli nemůžeme přiřadit více oddělených účtů s oddělenými službami.

Účet – každý účet obsahuje seznam služeb a kontaktů, které mu jsou přiřazeny. Účet má ve správě vždy jeden nebo více uživatelů, zároveň každý uživatel může mít pod svou správou více účtů. Každý uživatel může mít vzhledem k různým účtům různá oprávnění (viz článek věnující se nabídce uživatelů a jejich oprávnění). Účet si následně v hlavním panelu přepínáte po kliknutí na šipku dolů u momentálního čísla účtu. V našem případě je to u čísla 9.

Kontakt – kontakt je vytvořen v rámci jednoho účtu, obsahuje kontaktní informace a je přidělován službám. Kontaktu nemůžeme přidělit účet (účet vlastní uživatelé). Rozlišujeme tři typy kontaktů.

  • Fakturační – všechny fakturace jsou automaticky na tento kontakt vystaveny, fakturačnímu kontaktu může být přidělen kredit, skrze který je možné provádět platby online přes naše fakturační rozhraní.
  • Korespondenční – jedná se o kontaktní adresu, na kterou je zasílána případná písemná korespondence a poštovní balíčky (např. daňové doklady, pokud si je kontakt přeje zasílat).
  • Vlastník – jedná se o majitele služby. V případě domén je vlastník uveden jako majitel domény i v registru domén.

Hlavní nabídka

Pojďme si stručně shrnout, co pod každou nabídkou naleznete.

Ještě nad hlavní nabídkou si můžeme zvolit účet, se kterým chceme pracovat, viz obrázek výše.

Služby – u každé služby nalezneme její základní údaje, jako typ účtu, předplacená doba, stav služby, periodu placení. Přes tlačítko “rozbalit” je možné zobrazit ještě podrobnější informace (např. přiřazené kontakty), případně nad službou provádět jednoduché operace (upravit kontakt, tarif, perioda, vystavení fakturace atd.). Pokud byste si přáli uskutečnit hromadné editace, tak k tomu slouží tento článek.

Po kliknutí na tuto sekci se Vám zobrazí další podsekce:

  • Všechny služby – základní zobrzaní, v této sekci nalezneme seznam všech služeb.
  • Domény – v této sekci  nalezneme seznam všech domén, které se pod účtem nachází.
  • Tarify a Servery – v této sekci  nalezneme seznam nalezneme přehled všech hostingů a případných serverů, které se pod účtem nachází.
  • Ostatní – v této sekci nalezneme veškeré doplňkové služby, které jsou k účtu vedeny. Tím je například další IP adresa, navýšení memory limitu, neomezené e-mailové schránky pro služby k serveru (Pokud byste měli o dané zájem i u Vašeho webhostingového tarifu, můžete zvolit náš balíček EXTRA, ten neomezené emaily obsahuje a také prodloužení domény v ceně balíčku).

Kontakty – zde je možné nalézt seznam kontaktů, které je možné v rámci účtu využívat, případně přidat nový kontakt či stávající editovat. U každého kontaktu je rovněž možné nalézt stav kreditu, pokud tuto variantu platby využíváte. Více se dočtete zde.

Fakturace a platby – tato nabídka umožňuje správu a zobrazení vystavených fakturací a plateb, a to včetně jejich editace, zrušení, vygenerování ve formě PDF, přeposlání na fakturační e-mail či provedení platby přes přímé platby (z kreditu, kartou, PayPalem či přes QR kód). Více naleznete zde.

Uživatelé – zde je možné zobrazit seznam Vámi využívaných uživatelů k danému účtu. Také zde můžeme zahájit přiřazení nového uživatele k účtu či editovat práva jednotlivých uživatelů. Opět se více dozvíme v odděleném článku, naleznete jej zde.

Domény k převodu – pokud jste v rámci účtu objednali transfer domény pod naši správu od jiného registrátora, tak zde je možnost pokračovat v dokončení transferu.

Kontaktní formulář – pokud byste měli jakýkoliv požadavek, kde je nutná autorizace, stačí kliknout na tuto sekci a budete nám moci napsat autorizovanou zprávu.

Administrace – přes tento odkaz se dostaneme do administrace hostingových služeb. Více se administraci věnujeme v rubrice Administrace.

Nástroje domén – Zde nalezneme správu NSSETU pro Vaše domény.

Vygenerovat PIN – Tato funkce slouží k tomu, pokud nám píšete třeba na chatu a je třeba se nějak autorizovat. Nicméně pin má platnost pouze 3 hodiny a po jeho ukončení platnosti, je nutné vygenerovat nový.

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *