INFO: Návod je určen pro emailového klienta Thunderbird s nastaveným protokolem POP3 pro příchozí poštu.

To, že Vám v poštovním klientu Thunderbird dochází k doručování emailů vícekrát, je spojeno s poškozeným souborem popstate.dat, jenž uchovává záznam o tom, které e-maily již byly do počítače stáhnuté. Pro opravu je zapotřebí daný soubor vyhledat a smazat.

INFO: Kliknutím obrázky zvětšíte.

Soubor popstate.dat můžete dohledat tak, že v Thunderbirdu přejdete do menu Nápověda -> Technické informace (vizte obrázek):

thun1

V následujícím okně zobrazte složku profilu (viz obrázek):

thun2

Thunderbird následně vypněte a přejděte následně do složky Mail, kde naleznete například složku mail.gigaserver.cz (složek může být více za předpokladu, že máte v Thunderbirdu nastaveno více schránek – správný účet můžete identifikovat tak, že soubor popstate.dat otevřete v poznámkovém bloku, kde se Vám na čtvrtém řádku zobrazí název schránky, ke které soubor náleží). Ve složce je následně zapotřebí soubor popstate.dat smazat.

Thunderbird po dalším spuštění provede opětovné stáhnutí emailů ze serveru (ale již pouze jednou). Pro smazání duplicitních zpráv je možné následně použít tento plugin.

Napsat komentář