Zásadní rozdíl mezi dedikovaným a managed serverem je v tom, že u managed server od nás obdržíte i rozhraní pro správu serveru. Není tak nutné znát operační systém Linux.
Po instalaci virtuálního managed serveru od nás obdržíte přístupové údaje pro přihlášení do správy serveru. URL pro přihlášení si můžete sami zvolit, např. admin.vasedomena.cz. Po přihlášení se Vám zobrazí základní nabídka, která obsahujete tyto položky:
a) Zobrazit servery
b) Zobrazit domény
c) Zobrazit tarify
d) Požadavky na zpracování
e) Statistiky
Nyní se podrobně podíváme na jednotlivé položky.
Zobrazit servery
V této sekci je možné sledovat aktuální zaplnění serveru nebo využití operační paměti.
Zobrazit domény
Toto rozhraní slouží pro správu konkrétních domén. Můžete zde provádět základní úkony jako je založení domény na serveru, přidělení tarifu, uživatelského jména a hesla. Také lze nastavovat individuální parametry.
Nyní se podíváme jaké další nastavení domén správa managed serveru umožňuje.
Každá doména má pak ještě svoji administraci, kde lze nastavovat např. databáze, FTP účty, crony, DNS, error reporting, register globals, e-maily, aliasy nebo přesměrování. Výhodou je také to, můžete doménám přidělovat uživatelská jména. Domény se stejným uživatelským jménem jsou pak pod stejným administračním účtem, viz. níže.
Celé administrační rozhraní pak vypadá následovně:
Zobrazit tarify
V této sekci můžete definovat vlastní tarify, které pak lze přiřazovat jednotlivým doménám. Je možné editovat stávající tarif nebo přidat zcela nový. Stačí vyplnit název tarifu, jeho kapacitu, počet databází, FTP účtů a emailů.
Požadavky na zpracování
Tato sekce slouží zejména ke schvalování cronů (plánovaných úloh). V administračním rozhraní je možné přidat crony, ty je pak nutné v této sekci schválit.
První krok je tedy založení cronu.
Druhý krok je schválení v sekci “Požadavky na zpracování”.
Statistiky
Zde je možné sledovat počet domén na serveru, jejich stavy, využití jednotlivých tarifů, atd.