Existuje více možností jak Vaše e-maily ze schránky archivovat. Lze exportovat jak jednotlivé emaily, tak provádět export hromadný.
Pokud potřebujete uložit pouze některé zprávy nebo menší počet zpráv (do 60) hromadně, tak můžete použít rozhraní webmailu, na mail.gigaserver.cz.
V případě, že chcete archivovat pouze jednu zprávu, tak na ni klikněte pravým tlačítkem myši a zvolte “Uložit jako” – “EML”. Potom stačí zvolit složku ve Vašem počítači, kde chcete e-mail uložit.
Pokud chcete uložit více vybraných zpráv, tak mějte stisknuté tlačítko CTRL na klávesnici a levým tlačítkem myši klikejte na e-maily, které chcete uložit. Po výběru požadovaných zpráv klikněte pravým tlačítkem a zvolte “Uložit jako” – “EML”.
Je také možné exporovat více zpráv hromadně, v tomto případě klikněte na první zprávu, kterou chcete uložit, stisknětě SHIFT na klávesnici a levým tlačítkem vyberte poslední zprávu pro uložení. Po výběru požadovaných zpráv klikněte pravým tlačítkem a zvolte “Uložit jako” – “EML”. Tento způsob je vhodný pokud neukládáte více než 60 zpráv, větší množství totiž není možné ve webmailu vybrat. Takže v případě velkého množství zpráv je nutné provést export na vícekrát.
Jak je možné uložit velké množství zpráv najednou?
Pokud potřebujete uložit velké množství e-mailů najednou, je vhodné použít některého z e-mailových klientů. Například Mozilla Thunderbird, který je zdarma – návod na konfiguraci tohoto klienta naleznete zde. Jako typ připojení nastavte IMAP.
Po úspěšné konfiguraci se Vám načte obsah schránky do klienta. Zprávy nyní můžete ukládat stejným způsobem jako je popsáno výše, rozdíl je akorát v tom, že po kliknutím pravým tlačítkem zvolíte možnost “Archivovat”. V klientovi se Vám pak vytvoří nová složka archiv, kam se zprávy přesunou.
V případě, že potřebujete zprávy exportovat jinam než do složky archiv k e-mailovém klientovi, můžete použít rozšíření pro Mozillu Thunderbird – ImportExportTools.
Po instalaci tohoto rozšíření se Vám po kliknutí pravým tlačítkem objeví v nabídce možnost “Save selected messages”, následně si vyberete formát uložených e-mailů a složku, kam mají být umístěny.
Dobrý den, je možné že mi na Vašem emailovém klientovi zmizeli emaily starší 4.6.2020? Defaultní nastavení schránky jsem nijak neměnil, archiv neexistuje. Zjistil jsem to v podstatě tak, že jednomu kolegovi se v Outlooku zobrazují emaily do 4.6. a druhému do 2.3. Na webovém rozhraní emaily před 4.6. nejsou.
Můžete mi poradit?
Děkuji
JK
Dobrý den,
situaci jsme prověřili v logu e-mailového serveru. Na základě uvedeného jsme Vás kontaktovali prostřednictvím e-mailu, kde Vám zasílám podrobnější informace. Přejeme Vám pěkný den.