Nefunkční odesílání nebo příjímání pošty prostřednictvím emailového klienta může mít několik důvodů. Níže jsou uvedeny nejčastější příčiny problémů a jejich řešení.
Příznaky: nefunguje odesílání ani přijímání pošty. Je možné, že jste opakovaně k zadání hesla nebo se rovnou zobrazí chyba typu “E-mailový server odmítl vaše uživatelské jméno. Ověřte své uživatelské jméno a heslo pro tento účet v Nastavení účtu.”.
Příčina chyby: v nastavení e-mailového klienta máte zadáno špatné uživatelské jméno nebo heslo (případně obojí).
Řešení: zkontrolujte nastavení uživatelského jména a hesla ve e-mailovém klientovi, uživatelské jméno musí být ve tvaru celé e-mailové adresy (např. tvar email@vasedomena.tld). Pokud si nejste jistí jestli zadáváte správné heslo, je možné provést jeho změnu přes administraci služeb. Po přihlášení stačí kliknout na v menu na sekci “E-maily”, nastavit nové heslo a uložit.
Stává se také, že příchozí pošta bez problémů funguje, ale nelze odesílat. Příklady těchto problému naleznete níže.
Příznaky: Příchozí pošta funguje, ale nefunguje odesílání. Je možné, že jste opakovaně k zadání hesla nebo se rovnou zobrazí chyba typu “E-mailový server odmítl vaše uživatelské jméno. Ověřte své uživatelské jméno a heslo pro tento účet v Nastavení účtu.”
Příčina chyby: pravděpodobně máte v nastavení e-mailového klienta máte špatně nastaveno ověřování na serveru pro ochozí poštu (SMTP).
Řešení: je nutné nastavit stejné uživatelské jméno a heslo jako pro příchozí poštu. V klientovi MS Outlook to lze například provést tak, že oteveřete nastavení účtu a kliknete na tlačítko “Změnit” u účtu, který chcete nastavit. Následně kliknete na “Další nastavení” a na kartu “Server pro odchozí poštu”. Zde provedete nastavení podle obrázku níže a kliknete na OK.
V klientovi Mozilla Thunderbird je nutné otevřít nastavení účtu a přejít na “Server odchozí pošty (SMTP)”. Zde musíte přidat nový nebo upravit stávající nastavení serveru. Následně vyplňte tabulku stejně jako na obrázku níže.
V klientovi Windows Live Mail je nutné otevřít vlastnosti účtu, kliknout na kartu “Servery”, zkontrolovat zda je zaškrtnuté pole “Server požaduje ověření” a pak kliknout na tlačítko “Nastavení”. Zde pak vyberete “Použít stejné nastavení jako pro server příchozí pošty”, viz. obrázek níže.
Dalším důvodem proč nefunguje odesílání pošty může být blokace SMTP na straně poskytovatele připojení.
Příznaky: Příchozí pošta funguje, ale nefunguje odesílání. V klientech od Microsofu se zobrazuje chyba “0x800CCC0E”. Případně jste vyzvání ke kontrole nastavení SMTP serveru.
Příčína: problém může být v tom, že poskytovatel připojení blokuje cizí SMTP server na portu 25.
Řešení: zkontrolujte nastavení SMTP serveru a zjistěte zda používáte server ve tvaru mail.nazevvasidomeny.tld a port 25. Pokud ano, zkuste provést změnu na mail.gigaserver.cz a změnit port odchozí pošty na 465. Pokud ani tato změna nepomůže, tak kontaktujte svého poskytovatele připojení k internetu a zjistěte jeho nastavení SMTP serverů, které potom můžete nastavit ve svém klientovi.
V klientovi MS Outlook to lze například provést tak, že oteveřete nastavení účtu a kliknete na tlačítko „Změnit“ u účtu, který chcete nastavit. Zkontrolujete nastavení pole “Server pro odchozí pošt (SMTP)” a případně uveďte mail.gigaserver.cz.
Následně kliknete na „Další nastavení“ a na kartu „Upřesnit“. Zde provedete nastavení portu serveru pro odchozí poštu na 465 a jako typ šifrování zvolíte SSL.
V klientovi Mozilla Thunderbird je nutné otevřít nastavení účtu a přejít na “Server odchozí pošty (SMTP)”. Zde musíte přidat nový nebo upravit stávající nastavení serveru. Následně vyplňte tabulku stejně jako na obrázku níže.
V klientovi Windows Live Mail je nutné otevřít vlastnosti účtu, kliknout na kartu “Servery”, zkontrolovat zda je pole “Odchozí pošta” nastavena na mail.gigaserver.cz a pak kliknout na kartu “Upřesnit”. Zde pak zaškrtnete “Tento server požadujete zabezpečené připojení (SSL)” a číslo portu nastavíte na 465, viz. obrázek níže.