Nefunkční odesílání nebo příjímání pošty prostřednictvím emailového klienta může mít několik důvodů. Níže jsou uvedeny nejčastější příčiny problémů a jejich řešení.

Příznaky: nefunguje odesílání ani přijímání pošty. Je možné, že jste opakovaně k zadání hesla nebo se rovnou zobrazí chyba typu “E-mailový server odmítl vaše uživatelské jméno. Ověřte své uživatelské jméno a heslo pro tento účet v Nastavení účtu.”.

Příčina chyby: v nastavení e-mailového klienta máte zadáno špatné uživatelské jméno nebo heslo (případně obojí).

Řešení: zkontrolujte nastavení uživatelského jména a hesla ve e-mailovém klientovi, uživatelské jméno musí být ve tvaru celé e-mailové adresy (např. tvar email@vasedomena.tld). Pokud si nejste jistí jestli zadáváte správné heslo, je možné provést jeho změnu přes administraci služeb. Po přihlášení stačí kliknout na v menu na sekci “E-maily”, nastavit nové heslo a uložit.

zmena_hesla

TIP: Návody na nastavení účtu v nejpoužívanějších e-mailových klientech naleznete zde.

Stává se také, že příchozí pošta bez problémů funguje, ale nelze odesílat. Příklady těchto problému naleznete níže.

Příznaky: Příchozí pošta funguje, ale nefunguje odesílání. Je možné, že jste opakovaně k zadání hesla nebo se rovnou zobrazí chyba typu “E-mailový server odmítl vaše uživatelské jméno. Ověřte své uživatelské jméno a heslo pro tento účet v Nastavení účtu.”

Příčina chyby: pravděpodobně máte v nastavení e-mailového klienta máte špatně nastaveno ověřování na serveru pro ochozí poštu (SMTP).

Řešení: je nutné nastavit stejné uživatelské jméno a heslo jako pro příchozí poštu. V klientovi MS Outlook to lze například provést tak, že oteveřete nastavení účtu a kliknete na tlačítko “Změnit” u účtu, který chcete nastavit. Následně kliknete na “Další nastavení” a na kartu “Server pro odchozí poštu”. Zde provedete nastavení podle obrázku níže a kliknete na OK.

smtp_out

V klientovi Mozilla Thunderbird je nutné otevřít nastavení účtu a přejít na “Server odchozí pošty (SMTP)”. Zde musíte přidat nový nebo upravit stávající nastavení serveru. Následně vyplňte tabulku stejně jako na obrázku níže.

thb_smtp

V klientovi Windows Live Mail je nutné otevřít vlastnosti účtu, kliknout na kartu “Servery”, zkontrolovat zda je zaškrtnuté pole “Server požaduje ověření” a pak kliknout na tlačítko “Nastavení”. Zde pak vyberete “Použít stejné nastavení jako pro server příchozí pošty”, viz. obrázek níže.

smtp_wml

 

Dalším důvodem proč nefunguje odesílání pošty může být blokace SMTP na straně poskytovatele připojení.

Příznaky: Příchozí pošta funguje, ale nefunguje odesílání. V klientech od Microsofu se zobrazuje chyba “0x800CCC0E”. Případně jste vyzvání ke kontrole nastavení SMTP serveru.

Příčína: problém může být v tom, že poskytovatel připojení blokuje cizí SMTP server na portu 25.

Řešení: zkontrolujte nastavení SMTP serveru a zjistěte zda používáte server ve tvaru mail.nazevvasidomeny.tld a port 25. Pokud ano, zkuste provést změnu na mail.gigaserver.cz a změnit port odchozí pošty na 465. Pokud ani tato změna nepomůže, tak kontaktujte svého poskytovatele připojení k internetu a zjistěte jeho nastavení SMTP serverů, které potom můžete nastavit ve svém klientovi.

V klientovi MS Outlook to lze například provést tak, že oteveřete nastavení účtu a kliknete na tlačítko „Změnit“ u účtu, který chcete nastavit. Zkontrolujete nastavení pole “Server pro odchozí pošt (SMTP)” a případně uveďte mail.gigaserver.cz.

smtp

Následně kliknete na „Další nastavení“ a na kartu „Upřesnit“. Zde provedete nastavení portu serveru pro odchozí poštu na 465 a jako typ šifrování zvolíte SSL.

smtp2

V klientovi Mozilla Thunderbird je nutné otevřít nastavení účtu a přejít na “Server odchozí pošty (SMTP)”. Zde musíte přidat nový nebo upravit stávající nastavení serveru. Následně vyplňte tabulku stejně jako na obrázku níže.

thb_smtp

V klientovi Windows Live Mail je nutné otevřít vlastnosti účtu, kliknout na kartu “Servery”, zkontrolovat zda je pole “Odchozí pošta” nastavena na mail.gigaserver.cz a pak kliknout na kartu “Upřesnit”. Zde pak zaškrtnete “Tento server požadujete zabezpečené připojení (SSL)” a číslo portu nastavíte na 465, viz. obrázek níže.

live_smtp

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *