Pokud odešlete e-mail a následně se vrátí zpráva o nedoručení, je možné zjistit příčinu. Ta je vždy uvedena právě ve zprávě o tom, že není možné e-mail doručit. Zprávu o nedoručení poznáte podle odesilatele a obsahu.

Odesilatel zprávy je většinou Mail Delivery Subsystem, Mail Delivery System, MAILER-DAEMON nebo GIGASERVER MAIL. Jako předmět je často uvedeno Undelivered Mail Returned to Sender, Zprávu nelze doručit, failure notice nebo Returned mail: response error.

Níže je příklad typické zprávy o nedoručení. Tučný text je důvod nedoručení. Zpráva nám říká jaký konkrétní e-email není doručen. V tomto případě je důvod, že schránka neexistuje.

Zpráva nedošla některým zamýšleným příjemcům.

Předmět:    Testování doručitelnosti e-mailu

Odesláno:   23.10.2013 13:09

Tito příjemci nebyli zastiženi:

testovaci@jaknainstalovat.cz dne 23.10.2013 14:31

mx50.seznam.cz: 550 5.1.1 Sorry, no mailbox here by that name.

Další příklady chybových hlášek naleznete níže.

Přijemce má plnou schránku:

552 4.2.2 User has full mailbox.

Mailbox is full

user is over quota

Mailbox has exceeded the limit (in reply to RCPT TO command)

Schránka neexistuje

550 Requested action not taken: mailbox unavailable

550 5.1.1 Sorry, no mailbox here by that name.

550 #5.1.0 Address rejected.

5.1.1 Mailbox <emailová adresa> does not exist

550 5.1.1  Recipient address rejected: User unknown in virtual mailbox table

550 User unknown

Další chybové hlášky

Schránka existuje, ale vypnutá z důvodu neaktivity uživatele.

Mailbox is disabled because of inactive user

Obsah odesláného e-mailu je označen jako spam.

Content of email is spam.

552 possible spam

Velikost zprávy je větší než povoluje server příjemce.

Message size exceeded server limit

Doména příjemce neexistuje.

Host not found

Comments

  1. karla sihorova

    Dobry den,prosím o radu,odelané emaily nejsou doručovány.Trvá to asi týden.Nevím si radyDĚKUJI..

    1. Roman Hrabal Article Author

      Dobrý den,

      děkuji za Váš dotaz. Pokud máte problém s odesíláním u emailové schránky, která využívá náš emailový server, můžeme vše prověřit. Stačí kontaktovat naši technickou podporu např. emailem na info@gigaserver.cz a uvést, u jaké schránky máte problém. Pokud ale máte problém přímo se schránkou k************a@email.cz a tento návod Vám nepomohl, je třeba se obrátit na podporu serveru email.cz.

      Přejeme Vám pěkný den.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *