Pokud odešlete e-mail a následně se vrátí zpráva o nedoručení, je možné zjistit příčinu. Ta je vždy uvedena právě ve zprávě o tom, že není možné e-mail doručit. Zprávu o nedoručení poznáte podle odesilatele a obsahu.
Odesilatel zprávy je většinou Mail Delivery Subsystem, Mail Delivery System, MAILER-DAEMON nebo GIGASERVER MAIL. Jako předmět je často uvedeno Undelivered Mail Returned to Sender, Zprávu nelze doručit, failure notice nebo Returned mail: response error.
Níže je příklad typické zprávy o nedoručení. Tučný text je důvod nedoručení. Zpráva nám říká jaký konkrétní e-email není doručen. V tomto případě je důvod, že schránka neexistuje.
Zpráva nedošla některým zamýšleným příjemcům.
Předmět: Testování doručitelnosti e-mailu
Odesláno: 23.10.2013 13:09
Tito příjemci nebyli zastiženi:
testovaci@jaknainstalovat.cz dne 23.10.2013 14:31
mx50.seznam.cz: 550 5.1.1 Sorry, no mailbox here by that name.
Další příklady chybových hlášek naleznete níže.
Přijemce má plnou schránku:
552 4.2.2 User has full mailbox.
Mailbox is full
user is over quota
Mailbox has exceeded the limit (in reply to RCPT TO command)
Schránka neexistuje
550 Requested action not taken: mailbox unavailable
550 5.1.1 Sorry, no mailbox here by that name.
550 #5.1.0 Address rejected.
5.1.1 Mailbox <emailová adresa> does not exist
550 5.1.1 Recipient address rejected: User unknown in virtual mailbox table
550 User unknown
Další chybové hlášky
Schránka existuje, ale vypnutá z důvodu neaktivity uživatele.
Mailbox is disabled because of inactive user
Obsah odesláného e-mailu je označen jako spam.
Content of email is spam.
552 possible spam
Velikost zprávy je větší než povoluje server příjemce.
Message size exceeded server limit
Doména příjemce neexistuje.
Host not found
Dobry den,prosím o radu,odelané emaily nejsou doručovány.Trvá to asi týden.Nevím si radyDĚKUJI..
Dobrý den,
děkuji za Váš dotaz. Pokud máte problém s odesíláním u emailové schránky, která využívá náš emailový server, můžeme vše prověřit. Stačí kontaktovat naši technickou podporu např. emailem na info@gigaserver.cz a uvést, u jaké schránky máte problém. Pokud ale máte problém přímo se schránkou k************a@email.cz a tento návod Vám nepomohl, je třeba se obrátit na podporu serveru email.cz.
Přejeme Vám pěkný den.
Dobrý den
Mám
dotaz nejdou mi odesílatmeily z uveneho meilu mullerz@seznam.cz vždy se mi bjeví hláška,že meil nejde doručit.
Děkuji za odpověd
Muller
Dobrý den,
děkujeme za Vaši zprávu. V tomto případě bude nutné se obrátit na podporu seznamu, jelikož se jedná o schránku běžící na jejich serveru.
Přeji pěkný den.