Příklad: Nedaří se mi odeslat e-mail a vrací se mi chyba typu „4.7.1 Intrusion prevention active for [IP adresa][L]“. Znamená to, že Vaše IP je na serveru blokována. Písmeno v hranaté závorce (např. „[L]“) označuje důvod blokace. Přehled možných důvodů naleznete v tabulce níže.

Kód chyby Vysvětlení
I IP je blokována z důvodu překročení maximálního počtu připojení za minutu
D IP je blokována z důvodu, že je uvedena na black listu potencionálně nebezpečných IP adres.
P IP je blokována z důvodu, že se snaží doručit velký počet zpráv na neexistující e-mailové účty
Y IP blokována
S IP je blokována z důvodu, že zprávy, které odesílá jsou vyhodnoceny jako spam
U IP adresa je blokovaná manuálně
L IP je blokována z důvodu, že provedla několik pokusů o přihlášení se špatným heslem

Nejčastější příznaky budou typu [D] a [L]. Řešení těchto příznaků je následující:

PŘÍZNAK [D]

  • Vaše IP adresa je na black listech. Zde je nutné se obrátit na majitele IP adresy, kterou máte přidělenou (tedy na poskytovatele internetového připojení) a požádat jej, aby zajistil odstranění IP adresy z black listů.
  • Kontrolu, na kterých black listech jste uvedeni, případně jestli jste již odstraněni, můžete provést zde: https://mxtoolbox.com/blacklists.aspx a https://multirbl.valli.org/dnsbl-lookup/. Stačí zadat IP adresu uvedenou v chybové zprávě.
  • Doporučujeme rovněž prověřit zařízení, ze kterých email odesíláte, kvalitním antivirovým programem (Kaspersky, Nod32 apod.). Často se IP adresa na black listy dostane díky zavirovanému zařízení, které je potom zneužíváno k rozesílání spamu, aniž by o tom majitel zařízení tušil.

PŘÍZNAK [L]

  • Některá schránka má špatně nastavené heslo, pod kterým se snaží se serverem neustále spojit.
  • Je nutné dohledat, o kterou schránku se jedná a heslo opravit.
  • Nemusí se vždy nutně jednat o schránku nastavenou ve stejném zařízení, ze kterého email posíláme my. Typickým příkladem jsou kanceláře s více zařízeními, kdy na jednom z nich je v emailovém klientovi vytvořena nová schránka, ale se špatným heslem. Tato schránka poté dočasně zablokuje IP adresu kanceláře, takže vlastně všechna zařízení (PC, tiskárny, notebooky atd.), které jsou přes tuto IP adresu připojeny, nemohou emaily odesílat. Tedy v našem případě by nefungovalo odesílání skrze celou kancelář.

Poznámky:

  • Pokud se podařilo problém vyřešit, stačí počkat 30 minut a server IP automaticky odblokuje.
  • Potřebujete odblokování provést ihned? Stačí kontaktovat naši technickou podporu. Vzledem k naléhavosti doporučujeme telefonicky nebo přes chat.
  • Nedokážete problém vyřešit ihned, ale potřebujete ihned odeslat emailové zprávy? Stačí využít náš webmail na adrese https://mail.gigaserver.cz – jelikož při použití webmailu neposíláte email přes IP adresu Vaší sítě, ale skrze IP adresu našeho serveru, bude možné email odeslat.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *