Pokud se odesilateli vrací chyba „Sender IP must resolve“ nebo „Zpráva nebyla doručena z důvodu nedostatečných oprávnění nebo kvůli potížím v souvislosti se zabezpečením“, je problém v chybném nastavení Vašeho emailového klienta v kombinaci s IP adresou, která nemá nastavený tzv. reverzní (PTR) záznam.

Pro vyřešení problému je nutné ve Vašem emailovém klientovi nastavit správně ověření na SMTP serveru, které by mělo být nastaveno tak, aby server pro odchozí poštu ověření vyžadoval a nastavení bylo stejné jako u serveru příchozí pošty. Jedná se o stejný problém, díky kterému může vzniknout chyba „Relay access denied“ či „we do not relay“, jak popisujeme v článku věnujícímu se této chybě. Rozdíl v těchto chybách je pouze v tom, že u nich IP adresa odesilatele reverzní záznam obsahuje.

Správné nastavení emailového klienta


Outlook 2003:

  • menu /Nástroje /E-mailové účty… /Zobrazit nebo změnit existující e-mailové účty
  • vybrat účet / tlačítko Změnit / tlačítko Další nastavení / záložka Server pro odchozí poštu
  • zaškrtnout „Server pro odchozí poštu (SMTP) požaduje ověření“
  • zaškrtnout „Použít stejná nastavení jako pro server příchozí pošty“


Outlook 2007:

  • menu /Nástroje /Nastavení účtu
  • vybrat účet / tlačítko Změnit / tlačítko Další nastavení / záložka Server pro odchozí poštu
  • zaškrtnout „Server pro odchozí poštu (SMTP) požaduje ověření“
  • zaškrtnout „Použít stejná nastavení jako pro server příchozí pošty“


Outlook – vyšší verze

  • menu Soubor /Nastavení účtu /Nastavení účtu
  • vybrat (tedy rozkliknout) účet, u kterého chceme nastavení opravit
  • tlačítko Další nastavení / záložka Server pro odchozí poštu
  • zaškrtnout „Server pro odchozí poštu (SMTP) požaduje ověření“
  • zaškrtnout „Použít stejná nastavení jako pro server příchozí pošty“


Thunderbird:

  • menu /Nástroje /Nastavení účtu /vlevo vybrat Server odchozí pošty (SMTP)
  • tlačítko Upravit
  • zaškrtnout „Použít jméno a heslo“ a vyplnit Vaši e-mailovou adresu do pole Jméno

A co že to reverzní (PTR) záznam je?

Jedná se o záznam na autoritativním DNS serveru, pro danou IP adresu. Zajišťuje překlad IP adresy na konkrétní doménu. Jedná se tedy o opačný proces standardního překladu domény na IP adresu.

Poznámky

  • Ověřit, zda má IP adresa, ze které odesíláte emaily nastaven reverzní (PTR) záznam můžete přes https://mxtoolbox.com/ReverseLookup.aspx. Pokud neznáte ani hodnotu své IP adresy, lze si ji pro změnu ověřit např. přes http://ip.iol.cz/
  • Pokud Vaše IP adresa reverzní záznam neobsahuje, můžete se pokusit přes Vašeho poskytovatele internetového připojení o přidání reverzního záznamu požádat. Reverzní záznam ve všeobecnosti zvyšuje její důvěryhodnost.

 

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *